Zimowo - kilka ciekawostek o ogrzewaniu - Nagrzewnice

Zimowo - kilka ciekawostek o ogrzewaniu - Nagrzewnice nagrzewnice na olej zużyty
i włączać je w domowych pomieszczeniach. Trzeba jednak pamiętać o tym, że wszystkie domowe pomieszczenia, w których włączane są nagrzewnice powinny być odpowiednio wentylowane. Taka zasada dotyczy każdego rodzaju nagrzewnic. Jednocześnie użytkownicy nagrzewnic powinni pamiętać o tym, że mogą na nagrzewnicach ustawiać temperaturę ogrzewania. Dzięki temu w dogrzewanych pomieszczeniach będzie panowała przyjemna temperatura, ale nie zbyt wysoka. Jest kłopotliwy w eksploatacji ponieważ: Kocioł węglowyOgrzewanie spalinowe polega na dostarczaniu ciepła uzyskanego w wyniku procesu spalania materiału zwanego paliwem. W tradycyjnych układach są to: Piec węglowy w wykonaniu tradycyjnym – tzw. piec izbowy, pozostaje w wielu gospodarstwach domowych głównym źródłem energii cieplnej. Jest kłopotliwy w eksploatacji, ponieważ: Kocioł węglowy centralnego ogrzewania jest również kłopotliwy w eksploatacji (ze względu na charakter materiału), ale posiada możliwość instalacji pewnych system/ów automatyki. Dodatkową zaletą jest możliwość pracy ciągłej oraz kumulacja energii w zbiorniku wodnym (który może posiadać alternatywną metodę podgrzewania – np. elektryczną). System ten łatwo można przystosować do nowoczesnych metod opalania materiałami niewęglowymi. Kocioł centralnego ogrzewania instaluje się w kotłowni.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Centralne_ogrzewanieInnym sposobem ogrzewaniaNagrzewnica samochodowa Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny. Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem. Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy: W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego. W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej. Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa